Corona - siste nytt!

Covid

Massetestingen fortsetter ut uke 41 for alle trinn. Det betyr at helseetaten oppfordrer elever til å teste seg i høstferien og ut uken etter høstferien. Alle skolens elever vil få flere tester utlevert før høstferien.

Test av nærkontakter: Elever som er nærkontakter og ikke fullvaksinerte, og vil teste seg ut av karantene, må gå til teststasjon eller feberpoliklinikk for å få utlevert tester. Skolen skal ikke dele ut tester. Nærkontaktene som dette gjelder vil få SMS fra smitteteamet.

Nyoppståtte symptomer: FHI har laget et flytskjema som viser hva du skal gjøre ved nyoppståtte luftveisinfeksjoner (se under). Skjemaet gjelder for alle, også de som er vaksinert eller har gjennomgått covid-19 tidligere.

Unntak fra fraværsreglene: Unntakene fra fraværsreglene i ungdomsskolen og videregående skole oppheves fra 11. oktober.

Hva gjør du når du har luftveissymptomer?