Studiespesialisering på Vika

Studiespesialisering er et treårig utdanningsprogram for deg som kunne tenke deg å studere videre på universitet eller høyskole i Norge eller utlandet. På Vika har vi i 2023/24 syv parallelle klasser på Vg1 og en vifte av ulike fag på Vg2 og Vg3.

Som elev hos oss har du mulighet til å sette sammen den fagkretsen som passer best for deg og vi tilbyr mange fag. Alle som får vitnemål vil få generell studiekompetanse, men i tillegg er det også mulig å få spesiell studiekompetanse. Det betyr at du tar en spesiell pakke med realfag i fordypning, slik at du kan søke deg inn på studier som lege, veterinær eller ingeniør.

På Vika videregående skole blir du grundig forberedt til både høyere studier og livet i seg selv. Du vil få redskaper du trenger for å klare deg på veien videre og vi legger til rette for at du kan nå målene dine. I undervisningen vil du lære å samarbeide godt med andre og vi vil stimulere din nysgjerrighet og motivasjon gjennom elevaktive metoder i undervisningen.