Strategisk plan

Vika videregående skole er en fremtidsrettet skole med eleven i sentrum. Skolen utvikler elevenes kunnskap og ferdigheter for fremtiden og samfunnsinnovasjon er et nøkkelbegrep. Relevant, nytenkende og samhandlende er verdier som danner grunnmuren i al praksis ved skolen.

På Vika videregående trener alle elever på å bli aktive endringsagenter som jobber for bærekraftige, innovative og demokratiske løsninger. Gjennom utforskende og elevaktive læringsformer får elevene god kunnskap, kompetanse og motivasjon i og på tvers av fagene.

Skolen har høyt kvalifiserte lærere som er opptatt av dybdelæring og kritisk tenkning. På skolens brytes veggene til samfunnet ned og eksperter fra organisasjoner, næringsliv og høyere utdanning blir en viktig del av opplæringen og elevene blir godt forberedt på høyere utdanning og livet etterpå.

Elevundersøkelsen viser at skolen har et svært godt og trygt elevmiljø og høy trivsel.