Foreldremøte om russetid

Russetid-illustrasjon

Osloskolen inviterte alle foresatte i 10. trinn og i videregående opplæring til et direktesendt, digitalt informasjonsmøte om russetid.

Elevene våre fortjener trygge, gode minner fra russetiden. I dag erfarer vi utfordringer knyttet til russefeiringen i hele Oslo, og ungdommen gir tilbakemeldinger om at de ønsker hjelp fra voksne for å snu ukulturen. Vi trenger deg som foresatt med på laget!

Møtet ble avholdt 8. februar kl 18 – 19. Du finner opptak av møtet her.

I møtet var direktør i Utdanningsetaten, Marte Gerhardsen og våre samarbeidspartnere fra politiet, Forbrukerrådet og Elevorganisasjonen. De dørftet sin kjennskap til russetidens utfordringer fra ulike perspektiver, informasjon om hvordan vi jobber med dette, og råd om hvordan du som foresatt kan bidra.

Takk til alle som fulgte foreldremøtet om russetid! Det var stort engasjement, både i studio og på chatten underveis. For de av dere som ikke fikk det med dere, er opptak fra møtet tilgjengelig her: https://vimeo.com/786840353/649066b287#t=5m10s