Hovedseksjon

Publisert:

Kjære elever, foresatte og samarbeidspartnere

Rektor Stine Jeppesen
Foto: Vika vgs

Nå legger vi bak oss et skoleår som på mange måter markerer en viktig milepæl for skolen vår. Dette har vært vårt femte skoleår som skole – og vi er stolte over det vi har fått til sammen med skolens lærere, elever og samarbeidspartnere.

 

En særlig gratulasjon går til årets avgangselever. Vi er utrolig stolte av dere som ble uteksaminert i juni. Dere har vist innsats, utholdenhet og faglig utvikling – og dere har vært med på å sette spor etter dere på skolen vår. Vi håper dere tar med dere både kunnskap, erfaringer og gode minner videre, og ikke minst at dere holder kontakten med oss fremover.

 

Årets revy ble nok et høydepunkt. Med en femmer i anmeldelsen har elevene vist hva som er mulig når kreativitet, samarbeidsvilje og mot spiller på lag. Revyen er et flott eksempel på hvordan elever på tvers av trinn kan skape noe sammen – og vi gleder oss allerede masse til neste års produksjon.

 

Skoleåret som helhet har vært både spennende og variert. Vi har jobbet på nye måter gjennom oppløste uker og tverrfaglige perioder, og vi ser hvordan dette bidrar til både faglig dybde og engasjement. Samtidig er det viktig å løfte frem det dere elever skaper sammen hver dag: et inkluderende og godt elevmiljø. Takk til dere på vg1 og vg2 for at dere bidrar til nettopp dette – det betyr mer enn dere kanskje selv er klare over.

 

Når vi nå ser fremover, gleder vi oss til å ønske et nytt kull vg1-elever velkommen i august. Vi ser også frem til å få nye ansatte med på laget, som skal være med å videreutvikle skolen videre fremover.

 

Til slutt vil jeg takke alle elever og ansatte for et år kjennetegnet av innsats, utvikling og fellesskap. Det er dere som gjør Vika vgs til den skolen vi er.

 

Jeg ønsker dere alle en riktig god sommer – med tid til å hvile og lade batteriene. Vi gleder oss til gjensyn i august!

 

Vennlig hilsen

Rektor

 

Viktige datoer fremover

Skolen er bemannet frem til fredag 3. juli, og åpner igjen mandag 3. august.
Lærerne starter planuken mandag 10. august.
Første skoledag for elever er mandag 17. august