TV2s Fredrik Græsvik besøker medieelever

TV2s Fredrik Græsvik og elevene i MIK1

I en god time fikk elevene høre han fortelle om sitt liv og sin erfaring som journalist gjennom 30 år.

Elevene møtte en erfaringsrik og dyktig formidler som fortalte om sine opplevelser fra hans utallige reiser til områder med krig og konflikt. Om hans møter med presidenter og statsledere, opprørsledere, soldater og også sivile, vanlige mennesker, som har fått kjenne de brutale kostnadene av krig på kroppen. Han kunne også fortelle at hans opplevelser gjennom sitt arbeid felt har hatt en kostnad, selv om han ikke angrer på sitt yrkesvalg.

Den erfarne utenriksjournalisten tok seg god tid til å svare på de mange spørsmål fra elevene som hadde forberedt seg godt til besøket.

Som takk for besøket, midt i en travel tid hvor han har nettopp har utgitt sin bok nummer åtte, «Skadeskutt», overrakte elevene en liten blomsterbukett.