Entreprenørskap på VIKA

Sentralen Ung Gründer 2022

Hos oss deltar alle elever på årlige InnovasjonsCamper hvor eksterne aktører søker vår hjelp til å finne nye og innovative løsninger på relevante utfordringer. I tillegg kan elever i VG1 og VG2 fordype seg i entreprenørskap gjennom programfaget «Entreprenørskap og Bedriftsutvikling».

Høsten 2022 har vi tre programsfagsklasser på Vika, 1 i VG1 og 2 i VG2. Elevene starter bedrifter og jobber kreativt for å finne innovative løsninger på dagsaktuelle utfordringer i lokalt og globalt nærings- og organisasjonsliv. Vi bruker Ungdomsbedrift som metode og jobber derfor tett med Ungt Entreprenørskap og mentorer fra norsk nærings- og organisasjonsliv.

Elevene kan delta på konkurranser for å få oppstarts kapital, bygge nettverk og få erfaring. I november deltok noen av våre Ungdomsbedrifter på pitche-konkurranse i regi Sentralen Ung Gründer, og to bedrifter gikk helt til topps. Vi gratulerer ShadeStickers UB ved Adyan Manzoor (daglig leder), Mary Salazar, Sivert Ertsås og Silja Hansen og MarbleHeadwear UB ved Mathias Strand Fredriksen (daglig leder) og Haakon Andreas Kildal med fabelaktig innsats og seier.

Vi gleder oss til fortsettelsen.